Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Pedaalimisest võidusõidulSiin on stiilinäide, kuidas Senna tänavasõiduautoga eelistas ringrajal pedaalida. Väidetavalt eelistas ta sel viisil tunnetada vedavate ratatste pidamise piiri. Minu loogika kohaselt toob see külgpidamise piiri allapoole aga ju siis tema jaoks see andis juurde enesekindlust autot piiri peal hoida väljumisel ? Igatahes huvitav vaadata kuid ma pole kindel, et usaldaksin sama proovida täiskiirusel.
Pedaalimisest võidusõidulIn the turbo F1 era, the racecar driver caused much concern to his Honda engineers with his throttle log trace - he was continuously on and off the pedal when cornering. However, there was a simple explanation - Senna was pulsing the throttle in order to keep the engine on boost without developing excessive power for the cornering situation. Even more fascinatingly, when the first naturally aspirated Honda V10 3.5-litre was produced, what has been termed "a fantastically complex throttle linkage" was used to give the engine the progressive throttle characteristics that he desired.
Pedaalimisest võidusõidulMis on õige käiguvahetuse strateegia kui heel/toe pole füüsiliselt võimalik teha (pikad koivad + suur jala nr + kitsas auto)? OT autos ma olen X asendis jalg konsooli ja rooli vahel kinni ja mingist akrobaatikast pole juttugi. Läbi häda saaks nii et jala vasak pool on piduri peal ja parem gaasi peal kuid "kuiva trenni" käigus libises lõpuks piduri pealt maha ja jäi sinna alla kinni... Not good...
Ehk siis mis üle jääb? Enne kurvi varem pidurdada ja ära vahetada? Peale apeksit kui autol on nina juba suht õiges suunas? "Rev matching" on iseenesest käpas ja seetõttu tänava autol vahetan täpselt apeksis kui "sportlikult sõidan" - pole veel külge ette saanud selle pärast. Samas rajal kiirused teised ja see poleks vist hea mõte?
Pedaalimisest võidusõidulKui paljud üldse vahegaasiga vahetavad? BMW Cupi sõitjatest kõrva järgi vahetas Peep, teiste puhul ei tea või mina ei teinud vahet. Vormelisõitjad vahetavad. Sünkroniseeritud tänavakastidega peaks saama niisama ka vahetatud. Mina vahetan käigu alla pidurduse lõpus enne sissekeeramist ja ilma vahegaasita - pole probleeme olnud. Pigem on kiirendades liiga vähese gaasi järgiandmise / ebatäpse sidurikasutusega lihtsam eksida ja siis läheb raiumiseks.
Seda seepärast, et ilma sidurita vahetades ei saa muidu otsehambuva kasti hammasratastelt koormust maha ja käik lihtsalt ilma ei vahetu. Seal pole tegemist kand'und varvas tehnikaga, vaid vasaku jalaga pidurdamise ja paremaga gaasitamisega.
Minu jaoks jääb ka veidi arusaamatuks, miks on sünkroniseeritud kastiga vaja vahegaasi?
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
Pedaalimisest võidusõidulHm, kui käbeda toimetada pole tõesti vahegaasi vaja:
Ma ise kuidagi ei tulnud selle peale sest viimased autod on kõik olnud "pikaldaste" manuaalidega - kas kulunud või juba tehasest raskesti lülitavad.
Ilma pidurita "rev matching" on muutunud instinktiivseks...
quote:serõi: Seda seepärast, et ilma sidurita vahetades ei saa muidu otsehambuva kasti hammasratastelt koormust maha ja käik lihtsalt ilma ei vahetu.
Seal on mitu varianti. Focus WRC kasutas mingil etapil (2002) läbipainduvat käigukangi (või mingi osa kangist), millel oli mikrolüliti sees. Ehk kui kangi sikutasid, siis teatud kohas mikrolüliti ühendas süüte mikro-millisekundiks lahti -> hammastelt koormus maha -> käik välja -> järgmine sisse. Samuti olen näinud nuppu käigukangil, mis teeb sama asja. Keegi kasutas samal eesmärgil pööretepiirajat - eks see vajab harjutamist aga sellel hetkel, kui pööretepiiraja sekkus sai ka kohe käigu vahetatud. Bollverki kast, mida mina kasutasin (H-lülitus, dog-ring, sirged hambad) tahtis käikude ülesvahetamisel küll hetkeks gaasi maha saada, just et käik välja saada. Jõuga sai ka ilma, kuid see ei mõjunud kastile (kahvlitele) hästi. Allavahetamisel ei olnud mingeid probleeme, sai rahulikult parema jalaga pidurdada ja lihtsalt (ilma sidurita) käike allapoole lülitada. Ei mingeid vahegaase.
Üks käepide, kuidas dog-ring tavakasutuses toimetab, käigu väljasaamiseks soovitatakse "gaas kergelt maha hetkeks":
quote:serõi: Seda seepärast, et ilma sidurita vahetades ei saa muidu otsehambuva kasti hammasratastelt koormust maha ja käik lihtsalt ilma ei vahetu.
Seal on mitu varianti. Focus WRC kasutas mingil etapil (2002) läbipainduvat käigukangi (või mingi osa kangist), millel oli mikrolüliti sees. Ehk kui kangi sikutasid, siis teatud kohas mikrolüliti ühendas süüte mikro-millisekundiks lahti -> hammastelt koormus maha -> käik välja -> järgmine sisse. Samuti olen näinud nuppu käigukangil, mis teeb sama asja. Keegi kasutas samal eesmärgil pööretepiirajat - eks see vajab harjutamist aga sellel hetkel, kui pööretepiiraja sekkus sai ka kohe käigu vahetatud. Bollverki kast, mida mina kasutasin (H-lülitus, dog-ring, sirged hambad) tahtis käikude ülesvahetamisel küll hetkeks gaasi maha saada, just et käik välja saada. Jõuga sai ka ilma, kuid see ei mõjunud kastile (kahvlitele) hästi. Allavahetamisel ei olnud mingeid probleeme, sai rahulikult parema jalaga pidurdada ja lihtsalt (ilma sidurita) käike allapoole lülitada. Ei mingeid vahegaase.
Üks käepide, kuidas dog-ring tavakasutuses toimetab, käigu väljasaamiseks soovitatakse "gaas kergelt maha hetkeks":
Kui valisime uut käigukasti, siis käis peast läbi mõte see lüliti installida. Kuna pidasin vajalikuks kõike manuaalselt teha (sest elektroonika võib katki minna ja siis ei oska enam kiiresti vahetada), siis loobusime sellest mõttest. Olemas nad on igatahes, hinda ka on http://www.geartronics.co.uk/tension-switch.htm
Pedaalimisest võidusõidulSelline mikrolülitiga käigukang on mul bagis ka kasutusel. Tegemist siis lihtsalt süütekatkestiga. H kasti puhul on seda lihtsalt veidi keerulisem teha, kuna see peab töötama mõlemas suunas ja jõud mille juures see lülitab peaks ka olema reguleeritav. Toimib see läbi mootori juhtploki (eks saab ka lihtsamalt, kuid sel omad hädad), seadistada saab siis peale toimimisjõu (kangi pealt) veel aega , kui pikk on katkestus (minul 0,07 sek et oleks turvalisem, aga on kasutatud ka 0,055 sek- eks ta olene kastist, kasutusest ja käiguhoovastikust...), siis aega mille jooksul süsteem on deaktiveeritud peale katkestust (et kätt kangil hoides ei tuleks järgmist "vale" katkestust). Siis saab panna gaasiklapi asendi, alla mille see süsteem ei toimi (rahulikult sõites, või boksis kohalt minnes pole ju vaja, et mootor näiteks välja sureks jne.). Samuti pole sellel suurt mõtet alla vahetades, sest mootor nagunii pidurdab- süütekatkestus siin ei aita. Bagil käigud lühikesed ja saan alla vahetuseks käigu välja kohe sel momendil kui gaasi lahti lasen. Rinkas võib sel hetkel liiga vara olla ja siis saab kasti või mootori segi lasta . Ehk siis jääb üle vahegaas. Või vajutada sidurit veidi varem kui gaasi lahti lasta, siis tekib vahegaas ilma eraldi gaasi tallamata. Samas alla vahetades pole kiire vahetusega suurt midagi võita- nagunii toimub pidurdamine. Üles vahetades on sellest aga päris palju kasu, sest muud peale kangi pole vaja liigutada (gaas jääb põhja, sidurit ei puutu jne.). Selline asi toimib ideaalselt asfaldil- niipea kui on porine, libe siis ei pruugi sellest katkestusest piisata, et käik välja tuleks (ratas kraabib inertsiga edasi). Vähemalt see juhtplokk, mida mina kasutan võimaldaks panna lisa andurid käigukasti, et kahvlite asendite järgi katkestusaega määrata. Aga meil on igasugune juhtmete viimine käigukasti keelatud... Töötab see ilma sünkrodeta kasti puhul ja rinka mehed räägivad, et aitab kasti hoida (ülesse lülitused nii palju täpsemad).
Kusjuures selline käigukang võib olla täiesti tavalise mikrolülitiga- ei ole vaja osta kallist piezo anduriga süsteemi.
Üks udune pilt ka omatehtud käigukangist:
16.04.2013 at 10:04
2 edits. Last edited 16.04.2013 at 10:26 by bagiauto
Pedaalimisest võidusõidulSequential kastiga on süütekatkesti kasutamine väga mõistlik ja mugav lahendus, aga toimib see ikka ülesvahetusel. Allavahetuseks on ikka kerget vahegaasi vaja, et hammasratastelt koormus maha saada. Kuna otsehambuva kasti hammasrataste ja lülitusmuhvide nukid on tavaliselt kalasabas, siis allavahetades ilma vahegaasita ei saa lihtsalt mõistliku pingutusega muidu hambuvust lahti. Ülesvahetusel tegelt sama lugu, aga kuna siis on nukid teistpidi kokku surutud on vaja korraks koormus kas gaasijala tõstmise või süütekatkestuse abiga maha võtta.
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
quote:serõi: Allavahetuseks on ikka kerget vahegaasi vaja, et hammasratastelt koormus maha saada.
Lihtsalt kommentaariks, nn. Bollverki tagaveolise Lada kast allavahetusel küll gaasi ei tahtnud, seesolev käik tuli ilusasati (ilma erilist jõudu kasutamata) välja.
Pedaalimisest võidusõidulNii aga tavakasti juurde tagasi tulles hetkeks. Enne kurvi siis... pidurdan, lappan käike alla sidur all. Kui sidur ühendada kas enne seda "rev match" või suva? Tänaval on krdi raske seda asja katsetada, aga jäi mulje et võib tagarattad vähekene loha saada... või siis läheb kaua aega kui "rev matchida" kuna see B6 mootor ei lähe just väga ruttu pöördesse. Ühesõnaga toores vaev... tahaks PDKd
quote:HrHunt: Nii aga tavakasti juurde tagasi tulles hetkeks. Enne kurvi siis... pidurdan, lappan käike alla sidur all. Kui sidur ühendada kas enne seda "rev match" või suva?
Palju sa neid käike Auto24Ringil ikka lappad, seal rohkem "3-4-3-4-3-4-3-2-3-4-3-4". Aga ära sidurit kogu aeg all hoia käike alla vahetades. Lase vahepeal sidur lahti - veab mootoril pöörded üles jälle ja veidi pidurdab mootoriga juurde. Tavaautoga on minu arvates tüüpiline, et kui enne kurvi pidurdama hakkad, siis võib samal ajal käigu (rahulikult, kiirustamata!) alla vahetada ja siduri lahti lasta. Ehk pidurdamine algab hetkega ja selleks ajaks, magalama käigu oled sisse saanud, on kiirus juba niipalju väiksem, et võid siduri lahti lasta küll. Sõltub muidugi autost ka.
Pedaalimisest võidusõidulSidur olgu all ainult siis kui teada reaalselt vaja on. Vaid selleks hetkeks suru pedaal põhja kui kangi liigutad. Kui on tarvis rohkem kui üks käik alla vahetada, siis iga kord vabasta sidur ja lase käigul/mootoril ka natuke pidurdustööd enda kanda võtta. Rev-match on sünkrodele ainult hea.
Pedaalimisest võidusõidulKui sünkrode säästmiseks vahegaasi kasutada, siis soovitan ühtlasi enne kurvi piisavalt vara ka vaba hooga veereda lasta, et säästa kütust, rehve ja pidureid. Ka kurvi ei tasu rehvikulu vähendamise eesmärgil liigse kiirusega läbida
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
Pedaalimisest võidusõidulEks saab nii ka, et kõigepealt riivi sünkrod pulbriks ja et siis käiku sisse saada, pead paratamatult vahegasi panemise peensused väga hästi selgeks saama
Pedaalimisest võidusõidulPole need sünkrod nii õrnad midagi. Vaata näiteks või bemmiklassi, kus kasutusel mustmiljon kilomeetrit läbi sõitnud kastid. Ei kasutata seal valdavalt vahegaasi, kuid käigukastiprobleeme esineb harva.
Ehk siis minu asjatundmatul hinnangul pole küll mõtet pusida vahegaaside ja kand'n varvas tehnikatega, vaid keskenduda sõidu harjutamisel hoopis muudele asjadele.
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
Pedaalimisest võidusõidulHeameelega sõidaks aga raja projekteerimisel ei arvestatud kohaliku kliimaga ja jätsivad põrandakütte panemata Igaljuhul jälle targem, ma miskipärast arvasin et rinkajumalad ntx bemmiklassis sõidavad kõik vahegaasiga...