Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
MB 190E 2.3-16 1985Märtsi alguses hakkasin autoga sõitma ja sain seda teha vast ca 2 nädalat (ca 1000km), siis lõppes mootor otsa.
Nimelt järk-järgult hakkasin jõudu juurde keerama ja ootasin millas detonatsiooni kuulma hakkan. Suur huvi oli teada kui palju kannatab 10.5 surveastmega ja turboga sõita. Detonatsiooni ei tulnud ja rõhk oli juba 1.5 bar`i.
Ühel jahedal õhtul siis läks keps kõveraks ja teki plokki suure augu. Pihusti lahtiolekuaja ja persedüno järgi oli 460-470hp.
Rootslased hoitatasidki, et kepsu piir on kas ca 450hp või üle 8500rpm pööret.
Samas 29a vana tehnika ja ilmselt väga suure läbisõidu kohta hea küll.
Tükid plokist, mis tee pealt said kokku korjatud:
Ehk siis tuleb remontida.
Tihendid käes. Kolvid/kepsud ja tikkpoldid vaja veel kätte saada.
Seniks saab veidi plokki ette valmistada. Õlipihustid kolbide alla jne.
Sisselaske võiks kah uue teha, mitte täies mahus.
Uus "kontsik", mis kaane külge läheb, hetkel originaal lõigatud ja torude ja silikoonlõdvikuga ITB`d küljes.
Uued rihmarattad, edevuse mõttes on nüüd värvilised ja logodega:
Siduri survelaagrile sai tehtud "Fluid control valve", mille mõte on siis see, et sidurit vajutades liigub vedelik täies mahus läbi nagu ilma klapita, aga tagasi lastakse läbi düüsi. Leevendab veidi äkk-koormust ülekandele. St enne 100% siduri rakendamist ühendatakse lõtkud. Üks pool klapist
Ehk kogu aeg paras aretamine ja katsetamine. Aga samas C63 jaoks ka raha pole. Siis tuleb vaese inimese moodi proovida.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
10.04.2014 at 12:23
3 edits. Last edited 15.04.2014 at 08:11 by hents99
MB 190E 2.3-16 1985Mootori alumine ots sai peaaegu kap. remondi. Väntvõll jäi standardmõõtu.
Kolvid 96.5mm. Seekord otsustasin kasutada tikkpolte ja mutreid kaane pingutamisel.
Mootoris said kõik tihendid vahetatud, turbol ja wastegatel uued tihendid jne. Suur pusimine oli ka püsikiiruse hoidja mootori paigaldus. ITB`de tõttu oli see raskendatud. Aega läks aga asja sai. Küljes ta on ja loodetavasti ka töötab.
Mootor koos ja ootab autole paigaldamist.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
MB 190E 2.3-16 1985Tõstsin täna mootori vahele ja sõitsin garaazist ka koju. Päris hea.....
Teen kerge sissesõidu, siis juba korralik õli sisse ja seadistama. Praegu on enamvähem seades, alustan sealt, kust eelmise mootoriga lõpetasin.
Kaalusin mingi aeg bling-bling rihmarattad ära ja nt veepumba ratas oli ca 900g kergem originaalist. Väntvõlli oma täpselt poole kergem jne. Eks rohkem suurest igavusest sai tehtud. 5 komplekti....
Siduri survelaagrile sai vahele "fluid flow control valve" ja kusjuures töötab täitsa tuntavalt. Palju pehmemalt saab startida. Engineering kandis jälle vilja.
Koobastesse on vaja teha korralikud logarid. Täna tegi sõber ühe koopa logari valmis - päris hea sai. Õhufilter on rattakoopas ja seepärast oli ka ühe logariga ülimalt kiire. Nüüd filter ilusasti kaitstud. Õnneks oli kohe uus K&N suur filter võtta, vana oli nii porine ja saastane.
Summutiga tuleb ka tegeleda. Hetkel on 76mm downpipe, 100cpsi katalüsaator, otseläbi mingi Simonsi vms hiina reso, tagaistme juurest läheb 2x60mm torude peale ja lõpus otseläbi Marteliuse pütt. Aga lõugab nagu "four-banger" ikka. Sama setup 6-silindrisel oleks väga vaikne.
Nüüd ei teagi, kas teha klappidega juhtimine, st madala koormusega laseb ainult läbi ühe 60mm toru või panna mingid teistsorti pütid. Mingi korraliku heli peegeldusega.....saadavus jällegi....? Klapiga oleks vist kõikse parem. Päris head lahendust ilma klapita vist polegi. Kui on vaikne, siis järelikult hakkab ka takistama. Natuke mõtteainet.
Poldid on ARP valikust.
Rajale tahaks varsti jõuda küll. Peaks mõni õhtu paar-kolm autot kokku ajama ja Tartust Pärnu poole sõidu ette võtma, niisama üksi minna on veits igav.
Järgmine OT oli vist ka kauges tulevikus Vaatan kalendrist järgi.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
MB 190E 2.3-16 1985Evo laiendid toovad kiire sedaani iseloomu hästi esile,su teemast kantuna on juba paar päeva silma jäänud see isend ja täna sai vaatamas käidud lähemalt -tegemist pole siiski originaaliga,vaid Riegeri copy`ga eest ja tagant,samas tagatiib ja laiendid selles komplektis jätavad ringraja kontekstis tõesti väga hea mulje.
quote:Eile käisin Maanteeametis ja näitasin oma auto ette. Nüüd passis mootori ümberehitus ja õige värv.
Maanteeametis käisid selle viimastel piltidel viidatud turbomootoriga või mingi vabalthingavaga? Ma olen nagu aru saanud, et ise turbotatud mootoritesse seal hästi ei suhtuta.
quote:Eile käisin Maanteeametis ja näitasin oma auto ette. Nüüd passis mootori ümberehitus ja õige värv.
Maanteeametis käisid selle viimastel piltidel viidatud turbomootoriga või mingi vabalthingavaga? Ma olen nagu aru saanud, et ise turbotatud mootoritesse seal hästi ei suhtuta.
Eile käisin, ei viitsind väga turbo kola maha küll tunniks ajaks kruttida.
Plaan oli algselt eelmise aasta jooksul vabalthingavana ära käia, sest mul oli 1.8 passis (kerevahetus). Paraku aga vabalthingavaga alustamine oleks olnud aja raiskamine.
Kui ise normaalselt asju ajada, siis pole neil häda midagi. Auto mul tehniliselt väga heas korras. Isegi katalüsaatori panin alla, aga nüüd tehnik ütles, et minu mootoril pole seda vaja ja võttis passist kati kah ära. 1.8 mootoriga oli juba katt passis.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
Kui just täna ei saa plokki puurimisest ja kaant renoveerimisest kätte. Ilmselt mitte, sest juhtpuksid olid läbi ja nende tegemine võtab aega, lisaks kõik muud tööd, mida pärast tuleb teha.
Eelmine mootoriplokk puuriti halvasti ja kolvid olid ühe külje pealt seeliku osast kahjustada saanud.
Uus plokk Detjonnide juures ja ilmselt saab hea.
Paraku sellele mootorile müüakse suurusjärk 1 komplekt kolbe aastas ja ma nad ära ostsin, siis tuli oodata uut komplekti otse tootmisliinilt.
Ca 1 kuu.
Samal ajal ostsin. Plokikaande uued jupid peale klappide ja juhtpukside. Ka neid tuli oodata, sest.suvel on paljudel planeeritud puhkused.
Viimasel ot'l saab vast sõita.
Nii paraku säästuprojektidega juhtub. Kõike vajalikku ei jõua samaaegselt teha.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
Ilmselt puuriti ilma stress-plate`ta, sest Detjonn ütles, et sellega ei saa puurida ja vaja ringi teha. Selle peale ütlesin, et korra on juba sellega puuritud - naeris ja küsis: Mismoodi? Siis näitasin kolbide pilti ja muigas....Mis teha.
Alguses arvasin, et 9/100 lõtk pole piisav, aga jäljed kolvil nagu näitaksid midagi muud. Tänavamootor ikkagi, palju seda lõtku ikka mõistlik teha on. Detjonniga paberi pealt saime ka sisuliselt 9/100 lõtku, mis ta arvas olevat sobiv.
Kuna mootor oli juba laiali võetud ja kiiresti ei saa kokku panna, siis otsustasin ka kaane ära lasta teha. Mõistagi Windorfis.
Kevadel peale seatud plokikaas oli sisuliselt kontrollimata ja klapivahedki paigast ära, siis otsustasin osta uued jupid ja teha kõik, mis vaja, et talvel seepärast uuesti lahti ei peaks võtma.
Catcamsist sain nukad, klapivedrud ja -taldrikud ning tõukurid. Muidu oleks saanud juba ammu kaane ära viia, aga ettevõte, kes teostab termotöötlust nukkadele, oli kollektiivpuhkusel.
Windorfis sai kohe juhtpuksi kontrollitud ja selgus, et need vaja ka ära vahetada. Päris läbi polnud, aga samasuguselt kokku panna oleks mõttetu. A-osade tellimine võtaks ca 1-2 nädalat ja 0-mõõtu pole ka saada, lisaks VIN koodi järgi tellitud klapisääretihendid ei sobinud, mida oli ka arvata (kõik on ühte mõõtu, aga väljalaske varred on jämedamad), sest paar aastat tagasi teisele kaanele tehtud remondi käigus sai tellitud samuti VIN koodi järgi tihendid ja vaid pooled sobisid, õnneks Silberauto leidis 8tk teist mõõtu kusagilt ja saigi komplekt kokku, aega kulus mälu järgi 3-4 nädalat.
Seekord originaaljuppe ei pane vaid tuleb teha custom tööd. Õnneks ei kvaliteedis kahtlema.
Üritan veel lahendada väljalaske probleemi. Nimelt on liialt vali väljalase. Kevadel alla pandud katalüsaator ei alandanud heli absoluutselt. Nüüd on siis katalüsaator, resonaator ja otseläbi lõpupütt, aga nendest ei piisa. Lõugab nagu iga teine R4 mootoriga riisirakett, mis häirib eriti maanteesõidul. Tegemist on ikkagi igapäevaautoga, kui ta tehnika korras on
Laiskus ei luba uut väljalaset meisterdada, samas ei tea ka, mis pütte kasutada, et vaikne saaks. Viimane pütt on Marteliuse valikust ja suht korralik, resokas on küll kõige tavalisem hiinakas Simons.
Otsustasin kasutada klappe väljalaskes. Üks klapp on täiesti kinni ja teine umbes poolenisti avatud kuni ülerõhuni sisselaskes.
Madalal koormusel juhitakse kogu väljalaskegaas läbi ühe 60mm toru. Ülerõhul 2x60mm.
Klapid ise sellised lihtsad:
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
MB 190E 2.3-16 1985Mis kehvasti see uuesti, seda autot oleks tahtnud päriselus näha küll aga eks siis peab kevadeni ootama.
Kas see väljalaske klappide lahendus overkill ei ole? Ma ise paneks küll ühe reso näiteks veel või vahetaks olemasoleva vaiksema vastu aga nii lihtsasse kohta selliseid asju paigaldama hakata tundub nagu natuke liig.
Ma saan aru et seda on paljudel autodel juba ka tehasest tehtud aga... ikkagi. Lihtsalt minu isiklik arvamus.
MB 190E 2.3-16 1985Ma kardan, et see reso lisamine ei aita. Hetkel kõige lihtsam lahendus on klappide lisamine.
Kui ei aita, siis teen talvel täitsa uue sumpajooksu. Ilmselt titaanist. Ja väljalaskekollektor on plaanis ka uus teha.
Inconelist ja tsipa jämedama toruga kui hetkel.
OT`ks arvatavasti saab ikka sõitma.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
MB 190E 2.3-16 1985Sõit sõidetud ja teadaolevad puudused ka välja tulid. Esimeseks asjaks on liiga pehme vedrustus, mis uueks hooajaks asendatud saab. Mille vastu, see enamvähem selge, aga õnneks on pikalt aega kaaluda erinevaid võimalusi.
Kuna mootori sai alles hiljuti kokku ja alla 1000km`i oli sõidetud, ei hakanud uljalt jõudu keerama.
Hetkel vast 400hp.
1.33.440 tänavarehvi ja pehme vedrustusega jäi hetkel parimaks.
ToDo list:
- Uus vedrustus
- Korralikud piduriklotsid ja ehk suuremad tagapidurid. Või kõik juba totaalselt uus, koos uute käändmike ja supportitega.
- MB ehk 5x112 poldijaotusega veljed, sest siis on parem teist komplekti velgi koos rehvidega kaasa võtta. Hetkel 5x120 veljed vaheflantsidega, mis muudab vahetuse tüütuks. Raja jaoks on 8.25x17" veljed.
- Rajasõidu ajaks kergemad ja toekamad esiistmed, praegused kaaluvad kokku ca 100kg ja 29a vanust teevad ka oma töö.
- Mootor korralikult seadesse
- Differ korda, ilmselt ka mõned muud ülekanded riiulile valmis teha. Hetkel 3.07 ülekanne.
- Uued poolteljed
- Nipet näpet vidinaid nagu näiteks aknapesupaak
- Giljotiin sisselaset tahaks ka ITB`de asemele.
- Uus turbokollektor suurema toruga on plaanis. Inconelist kui tuleb uus.
Ja eks neid asju tuleb veel ja veel.
Säästuprojektina kõike paraku korraga ei saa endale lubada.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
22.09.2014 at 11:00
1 edit. Last edited 22.09.2014 at 11:01 by hents99
Eelmine hooaeg lõppes üsna halvasti. Õli põletava silindriga, ehkki kõik surved head ja pauku tuli küll.
Mõtlesin, et ehk imeb sisselaske poolelt õli peale, näiteks juhtpuksi(need on kõik custom, tänud hea töö eest, Tiit) ja kaane vahelt vms. Klapisääred olid esimesed asjad, mis vahetatud said, aga need olid korras.
Asi oli suht anomaaliline. Hõrendusega kippus suitsema, kui juba 2-4% drosseleid avades kadus suits.
Mõni aeg tagasi sai kaas maha võetud - kaas korras nagu peab.
Tihend korras(tegelikult see on nii vana tehnika, et hüdrokaid pole ja õlisurve kanalid on vaid nuka jaoks).....kolb...pealtnäha tip-top ja mingeid erispärasusi ei tuvastanud. Tegemist 2 silindriga. Kolb üles ja puhastama hakates tundsin, et midagi on mäda. Praegu pole viitsind enam alumist otsa lahti võtta, et näha, mis juhtus, aga kolb on katki ilmselt seeliku osast. Karterist õli välja lastes tükke ei täheldanud, samas ei osanud neid ka otsida või jälgida. Või on sõrm katki....
Nüüd ongi mõistus otsas, mis ma valesti tegin...sest kolb pealt terve ja allapoole ligi ei saa. Silinder on nibin nabin alt paar cm pikkuse triibu jätnud, seega tuleb enivei kõik uus alus jälle ehitada. Eks lahkamine vast annab mingi tulemuse.
Jõudu ei saanud olla rohkem kui 650hp arvatavasti, samas pihustid on 980cc 3 baari juures ja mul on kütuserõhk üle 4 baari ja duty cycle on üle 85%
Samas ei saa jälle rohkem olla kui 700hp, sest turbo suurus ei luba (Precision 6265)
Ühesõnaga tuleb jälle uus vana mootor. Praegu otsin kuni `85 aasta plokki(nagu oli algselt orignaalmootor), sest seal on raamipakud jämedamast lihast, poldid 2mm suurema diameetriga jne.
Juba pikalt olen mõelnud, et peaks ka uue sisselaskekollektori tegema, sest mada surveastme (9.0) ja ITB point on kadunud. Lisaks olid kasutusel mingi vanad Suzuki motika mootori drosselid, aga neil juba võllid kulunud jne. Nende kalibreerimine võttis palju aega ja vaeva ja lõpuks ei saanudki neid igas positsioonis paika, sest võllid lõtkusid jne.
Mõtlesin, et lähen lihtsama vastupanud teed ja võtan vanakooli 1 drosseli. Üks sisselaskeflants oli veel giljotiini arendusest alles jäänud ja nüüd on vaja sealt edasi minna.
Hetkel plaanis 2 rea pihustitega mootor tööle panna.
Madala koormuse jaoks sain sobivas mõõdus (lühiksed, et mahuks klapikambrikaanega jne) väiksed pihustid (ca 350cc) ja 980cc pihustid viin veitsa kaugemale.
Muus osas väga kardinaalseid muutatusi tegema ei hakka.
Uued veovõllid customina, sest originaalid on kallid(ca 1.5k per võll) ja kestvus on küsitav. Originaalis on 185hp/230Nm ja Mersule kohaselt on jõuvarud korrutatud niigi vähemalt 3-4.
Mina olen murdnud telgi, eelkõige ilmselt vanuse tõttu(ja leevendusteta 3-kettaline veidi järsem sidur, kuigi pärast ühesuuna klapi tegemist pole võlle purustanud). Kasutatud võllide puhul viimane tootmisaasta oli ca 1995a....noh, kõik on juba ammu surmale võlgu.
Ma usun, et originaaltelg koos otstega kannatab minu mootori puhul turbo piirid ära, aga ca 3k maksta ja loota, et kestaks....pole ju tegemist võidusõiduga, kus raha ei loeta....
Teine asi customi puhul oleks välimise otsa vahetus suurema vastu. W210 diisli (CDI) ehk punnsilma käändmik sobib 1:1, aga diislitel nagu ikka on väänet rohkem ja jupid jälle teisest puust. Ehk teeks custom võlli ja suurema välimise otsaga. Mina pole välimist otsa lõhkund, aga diislitel, millel väänet omajagu rohkem, murravad otsi. Ehk siis standard tugevam veovõll ei anna kindlust, et ots ei purune.
Ehk jõuame sinna, kus aftermarket või eelkõige ise tehtud asi on vääääga palju parema hinnaga kui originaal.
MB originaalosad ja üleüldse originaalosad on alati (minu praktikas vähemalt) paremad kui kättesaadavad performance jupid, seega ma väldin igasugu tarbetut ringitegemist, kui on võimalik säilitada originaalsust mõistliku hinnaga. Seda arvestades olengi ma oma kõiki projekte teinud, aga Mersude puhul pole paljud originaalosad mõistliku hinnaga, samas kvaliteedilt pole ühtegi teist marki oma silmaga veel näinud.
Ja siis paljutahetud vedrustus....kui saaks kõik muu toimima, siis premeerin kohe autot H&R kitiga(Rennen-NR-NS RSG-32-614-1/1, seal on veel variatsioone erinevate vedrude näol), mis on suhtkoht ainuke asi, mida üldse ongi saada. Praegune H&R cup kit on peaaegu hea tänaval, aga autol on massi päris palju ja kurves puudutab peegel piltlikultöeldes maapinda.
Pythoni EVO`le kunagi ostsin sellise H&R rennen kiti ja kuuldavasti oli hea.
Järgmine variant on Intrax Hollandist, aga see on juba kallim. ca 4.5k ja üles hakkavad pihta. Ilmselt on seda väärt, aga mul pole jälle rakendust ja raha.
Vahepeal otsustasin 190EVO numbri ostmise asemel panna külge olemasoleva(selle ümbertõstmine läks vist 150€, koos uute EUR tähisega numbritega, milliseid väidetavalt sellest aastast on ainult lubatud kasutada) numbri, et ikka auto silma hakkaks.
Mõni mõte kavandatavast sisselaskest, mis tundub äge ja loodetavasti ka töötab paremini kui originaal:
Vast saab ikka õigeks ajaks valmis ja paremaks, kui eelmine hooaeg lõpetatud sai.
Eks paljusid asju ei peaks ise tegema ja võiks jätta oma ala spetsialistidele, saaks kiiremini/paremini, aga tegemist on ikkagi hobiautoga otseses mõttes ja sellega tegelemine ongi eesmärk.
Mitte pelgalt omamine ja sõidutamine treilaga ühe ukse tagant teise taha.
Seega igasugu ideed ja soovitused on teretulnud.
Vedrustuse osas olen ka avatud ikkagi valmislahenduse pakkumistele, et saada suhtkoht suure massiga auto ringraja peal kiiresti sõitma, seda osakond mina kindlasti ei tunne rohkem, kui kataloogid näitavad. Kogemusi pole ka väga kusagilt võtta, sest selliseid autosid palju ei ole ja enamuse omanikud on teada ja nad on sama probleemi ees.
Et tänase seisuga sellesse foorumisse mitte kõige otsesema suunitlusega auto, aga plaanis on siiski tänavaauto, millega aegajal rajal käia kui on võimalik.
Küll õige võistlusautoni jõuab kui soodsamad asjad valmis saavad.
Mõni pilt eelmisest hooajast:
Muidu kasutasin autot ikka igapäevaselt, kui tehnika vähegi lubas. Isegi väiksema lapse tool oli kenasti esiistmel:
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
19.02.2016 at 21:16
2 edits. Last edited 19.02.2016 at 21:37 by hents99
quote:Vahepeal otsustasin 190EVO numbri ostmise asemel panna külge olemasoleva(selle ümbertõstmine läks vist 150€, koos uute EUR tähisega numbritega, milliseid väidetavalt sellest aastast on ainult lubatud kasutada) numbri, et ikka auto silma hakkaks.
Mida see tähendab? Et vana nr-ga sõidukid peavad nr minema välja vahetama või sellest aastast enam uutele sõidukitele ei saa valida (tglt vist ei saa ammu juba)? Või kuidas ja kust maalt see piir siis jookseb? Mõni seaduse viide?
____________________________
On the 8th day, God created boost.